natten går...

vers 1.
...tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som soln förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

vers2.
Natten var stor och stum. Nu hör det svingar,
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.


vers3.
"Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar."
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

vers4. (påhittad av mig)
nu är det lucia bullar som saft så gott.
vitklädd med ljus i hår,kommer lucia
med liten flätad korg, full utav bullar.
sankta lucia,sankta lucia.
med liten flätad korg, full utav bullar.
sankta lucia,sankta lucia


ja hehe! vad tycker ni om min vers?
nu vart det lucia igen då ni kanske har haft fika med lussebullar och saft?
det har alla fall jag haft i skolan men lussebullarna var äckliga ingen saffran i man får ej det i skolor...
men saften var god allafall!

orkar inte leta efter nån bild at visa er just nu...

december...

eftersom att ingen anmälde sig till julkalendern eller vad man ska kalla det så blir det ingen.

bra att jay vann idol allafall!!!!
heja Jay!!!
vem ville ni skulle vinna av Minnah och Jay?

ska se om jag hittar en bild att lägga upp här det är ju trots allt en fotoblogg!
mii
för första gången får ni se mig....
jaja hej hej!

RSS 2.0